יו"ר הכנסת בהודעה רשמית: השבעת הממשלה – ביום חמישי

איתי גדסי No Comments on יו"ר הכנסת בהודעה רשמית: השבעת הממשלה – ביום חמישי

יו"ר הכנסת הודיע במליאה באופן רשמי כי ביום חמישי הקרוב בשעה 11:00 בבוקר תושבע הממשלה בראשות נתניהו

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תמונה: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ', וידאו: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, יריב לוין מסר היום (שני) במליאת הכנסת, את הודעתו של ראש הממשלה המיועד, ח״כ בנימין נתניהו, כי עלה בידו להרכיב ממשלה.

יושב-ראש הכנסת הודיע כי הדיון וההצבעה בדבר כינון הממשלה ייערכו בישיבה מיוחדת של הכנסת ביום חמישי, ה׳ בטבת תשפ״ג, 29.12.2022, ב-11:00 בבוקר, זאת בכפוף לאישור הוועדה המסדרת.

מאוחר יותר התכנסה הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש. ע"פ ההצעה, ראש הממשלה המיועד יפתח את הדיון בהצגת קווי יסוד של מדיניות הממשלה, הרכב הממשלה וחלוקת התפקידים בין השרים.

כמו כן, תינתן זכות דיבור לעומד בראש הסיעה הגדולה שאינה צד להסכם לתמיכה בממשלה, במסגרת זמן שלא תעלה על 15 דקות, ויתקיים דיון סיעתי בו תינתן לכל סיעה מסגרת זמן של 9 דקות.

בנוסף, תתקיים הצבעה על בחירת יושב ראש הכנסת, הצבעה על הבעת אמון בממשלה והצהרת אמונים של ראש הממשלה והשרים.

ח"כים מהאופוזיציה העתידית הביעו את מחאתם על הסעיף המתייחס להצבעה על בחירת יושב ראש הכנסת במקום ח"כ יריב לוין כל עוד הוא לא התפטר באופן רשמי, וביקשו לייחד דיון בנפרד לעניין זה. הדיון הסתיים וההצבעה תערך מחר (שלישי).

בתוך כך, ראש הממשלה המיועד נתניהו הגיב לדברי ראש הממשלה לפיד: "לפיד, להפסיד בבחירות זה לא קץ הדמוקרטיה, זה מהות הדמוקרטיה. אתה מסרב לקבל את הכרעת העם. אתה ממריד את הציבור נגד הכרעת העם, אתה מפיץ שקרים אינסופיים נגד הממשלה הנבחרת. מה יהיה השלב הבא שלך? לשלוח את המפגינים שלך לטפס על גדרות הכנסת? אז אני קורא לך לנהוג באחריות, לקבל את הכרעת העם, להעביר את השלטון בצורה מסודרת כדי שאנחנו נתקן את כל מה שהרסת בשנה וחצי האחרונות".

video
play-sharp-fill

קודם לכן נאם יו"ר יש עתיד בישיבת הסיעה ואמר "ראינו כבר ממשלות מוקמות בישראל. מה שקורה פה זה לא אירוע נורמלי. מה שיש לנגד עינינו זה ראש הממשלה החלש ביותר שהיה פה. זו ממשלת טירוף על מלא. אין לנו שום כוונה לשבת בשקט בזמן שהיא מפרקת מבפנים את מדינת ישראל".

וידאו: ערוץ הכנסת
video
play-sharp-fill

בסיעת העבודה סירבו היום להתקזז עם חברי כנסת מהקואליציה המתגבשת, שביקשו לצאת להלוויתו של הרב דרוקמן זצ"ל. בסיעה הודיעו כי "העבודה לא תתקזז עם הקואליציה המסתמנת סביב בליץ החקיקה המתוכנן וקוראת לשאר חברי הגוש לנהוג באופן דומה. יש כאן גוש אנטי דמוקרטי ששם לעצמו למטרה לדרוס ולרמוס את שלטון החוק והדמוקרטיה. לא ניתן לזה יד בשום צורה".

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ נאם בפתח ישיבת הסיעה והתייחס לאמירה כי היה נותן לחרדים "דף לבן" בכדי להיכנס לממשלה אמר: "לעולם לא הייתי מרים דגל לבן בנושאי ביטחון, לעולם לא אאפשר את פירוק צבא העם", הבהיר.

וידאו: ערוץ הכנסת
video
play-sharp-fill


0 תגובות